Rano matka,za dnia kosmetolog,wieczorem kucharka,ogrodniczka,prządka, w weekendy trener kosmetyczny

poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Śniadaniowe grissini z aromatem ziół prowansalskich

Grissini to rodzaj włoskiego drożdżowego pieczywa w postaci długich, cienkich paluchów. Tylko od nas zależy jakich dodatków smakowych użyjemy. Ja dzisiaj miałam smaka na zioła prowansalskie i użyłam ich całkiem sporo.


Przepis na moje grissini:

35 g świeżych drożdży
85 g cukru
łyżka gruboziarnistej soli kamiennej
100 g pełnoziarnistej mąki żytniej 1700
200 g pełnoziarnistej mąki pszennej 1850
400 g mąki pszennej 500
250 g ciepłej wody
pół torebki ziół prowansalskich

wyrób sprężyste ciasto i pozostaw na pół godziny do wyrastania

formuj dłońmi długie paluchy
ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pozostaw na 15 minut w cieple

ustaw piekarnik na 185 st C


wstaw paluchy do nagrzanego piekarnika na 20 minut

Polecam serdecznie.

2 komentarze:

  1. Ukradnę przepis jak mi się uda mąkę żytnią kupić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo proszę :-)
      u mnie mąka żytnia jest w sklepie wiejskim, ale gdy potrzebuję więcej lub bardziej pełnoziarnistą, kupuje przez internet we młynie

      Usuń


Będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad postaci komentarza :-)

pinterest


Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa komentarza :-)