Rano matka,za dnia kosmetolog,wieczorem kucharka,ogrodniczka,prządka, w weekendy trener kosmetyczny

piątek, 19 lipca 2013

Wielki ruch wokół oregano

Trochę mnie nie było. Wyjechałam na szkolenie a po powrocie okazało się, że w moim ogrodzie oregano osiągnęło pełnię rozkwitu i przyciągnęło do siebie niezliczoną ilość owadów. Motyli przynajmniej 4 gatunki, z których rozpoznałam jedynie Rusałkę Pawika, Rusałkę Admirała, pszczół podobnie zatrzęsienie różnych, trzmieli i innych latających nie jestem w stanie policzyć.

Przyjrzyjcie się uważnie zdjęciu i zobaczcie to sami! Niesamowite!


Na świecie żyje ponad 170 tys. gatunków motyli!
Ponieważ są bardzo wrażliwe na chemię stosowaną na polach i w ogrodach, wiele z nich ginie. W moim całkowicie organicznym ogrodzie nic im nie grozi a ich widok bardzo mnie cieszy. Chyba że to bielinek - kapustnik niszczący moją kapustę...
Gąsiennice motyli żerują na pokrzywach - i tych u mnie dostatek. Nie usuwam większości, pozyskując z nich młode liście dla zdrowia i urody, jako odżywkę i środek ochronny przy uprawie warzyw i owoców a także jako pokarm dla moich kurek :-)

Nieświadomie stworzyłam prawdziwy motyli azyl :-) Niech zapylają na zdrowie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad postaci komentarza :-)

pinterest


Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa komentarza :-)