Rano matka,za dnia kosmetolog,wieczorem kucharka,ogrodniczka,prządka, w weekendy trener kosmetyczny

środa, 2 lipca 2014

indyjskie curry warzywne - bez glutenu

Słyszałam już z różnych źródeł, że byłoby lepiej, gdybym zrezygnowała z glutenu. Podejmowałam już od pół roku różne próby, ale w końcu nawyki zwyciężały. Zatem metodą małych kroków zamienię kolejne potrawy na bezglutenowe i może w ten sposób wytworzę nowe, lepsze nawyki.
Nakręcona tym pomysłem, bogata w plony z warzywnika zrobiłam curry warzywne, które bardzo mi zasmakowało. I tylko mi.
Reszta domowników zjadła bez entuzjazmu, obficie polewając moje dzieło sztuki keczupem. Profani!


Sami oceńcie.


Składniki:

  • pół łyżeczki nasion kolendry
  • pół łyżeczki nasion kminku
  • pół łyżeczki zmielonego kardamonu
  • pół łyżeczki nasion gorczycy
  • 2-3 cebule pokrojone na połówki
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryczka chilli pokrojona drobno, bez pestek
  • 20 g oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • 100 ml wody
  • 2-3 łyżeczki domowej kostki rosołowej
  • 2 łyżeczki soli morskiej
  • 3 miarki TM (150g) kaszy jaglanej
  • 3 marchewki obrane, pokrojone w plasterki
  • szklanka bobu
  • szklanka zielonego groszku

Do naczynia thermomix włóż nasiona kolendry, kminku, kardamon, gorczycę i nastaw na 6 minut Varoma, poz. 1 by się uprażyły i oddawały aromat.
Dodaj cebulę, czosnek, papryczkę, rozdrobnij 5 sek. poz. 5
Dodaj oliwę, duś 6 minut Varoma poz 1.
Dodaj kurkumę, mleczko kokosowe, wodę, bulion i sól, marchew, bób, groszek i kaszę, gotuj Varoma, 17 minut, poz. 1.

 Zdjęć nie zdążyłam zrobić, ale nadrobię ten błąd niebawem, bowiem zamierzam powtórzyć tę potrawę jeszcze nie raz :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad postaci komentarza :-)

pinterest


Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa komentarza :-)