Rano matka,za dnia kosmetolog,wieczorem kucharka,ogrodniczka,prządka, w weekendy trener kosmetyczny

piątek, 13 czerwca 2014

Truskawkowe żelki - zrób to sam

Uwielbiam internet! Zbliża nas do świata, pokazuje genialne rozwiązania - takie, jak ten przepis na domowe żelki truskawkowe. Znalazłam go na stronie hellozdrowie.pl.
Sezon truskawkowy trwa, ale już niebawem będzie po truskawkach, więc to ostatnia chwila na zrobienie żelków.
Potrzebne są:
  • truskawki
  • sok z cytryny
  • ew. cukier
Zmiksuj wszystko na jednolitą masę - w moim thermomixie nie będzie to problem i wylej na blachę do pieczenia, wyrównaj i piecz w temp. 75 st.C przez 4-5 godzin.

Moim zdaniem można zamiast w piekarniku przygotować żelki w suszarce do owoców i grzybów, wtedy będą nie tylko wegańskie ale także raw food :-)
No i zużycie prądu będzie znacznie mniejsze.
Do dzieła!

EDIT:

Zrobiłam żelki. 



Są cudowne w smaku, miękkie a jednocześnie twardawe. Niestety bez żelatyny nie chciały się takie stać, ale żelatyna mi nie przeszkadza, więc dodałam ją bez wahania. 

Zatem krok po kroku instrukcja z obrazkami:

1 kg truskawek zmiksowałam z 150 g cukru i zagotowałam.
Dodałam 50 g żelatyny, czyli 1 opakowanie, gdzie było napisane "na 2,5l płynu", zmiksowałam ponownie.

Suszarkę do owoców i grzybów wyłożyłam papierem do pieczenia dziurawiąc środek i zostawiając nieco wolnej przestrzeni przy brzegach suszarki, aby powietrze mogło swobodnie krążyć.

 


Wylałam masę truskawkową na papier uważając, by nie spływała z papieru. Z tej ilości wyszło mi 5 pięter w suszarce. 


Zamknęłam, włączyłam i suszyłam 5 h. Masa lepiła się jeszcze i nie dawała się oderwać od papieru.
Zostawiłam na noc do ostygnięcia.  Po tym czasie masa całkowicie zastygła, wyschła, doskonale dała się zdjąć z papieru.




Pokroiłam ostrym nożem w paski, zwinęłam w ruloniki i zamknęłam w słoiku. Zastanawiam się nad przesypaniem żelków skrobią ziemniaczaną by się nie zlepiały ze sobą. Sklepowe żelki są przesypane :-)
Zachęcam Was do zrobienia tych żelków, bardzo ciekawe doświadczenie :-)


1 komentarz:

  1. super fajny pomysł, spróbuję z malinami jeszcze rosną w moim ecoogrodzie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad postaci komentarza :-)

pinterest


Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa komentarza :-)