Rano matka,za dnia kosmetolog,wieczorem kucharka,ogrodniczka,prządka, w weekendy trener kosmetyczny

poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Surówka z porów

Pierwszym przepisem, który wykorzystałam z nowo nabytej książki BUKIET Z WARZYW jest 
407. Surówka z porów z jabłkami. 
Smak zapamiętany z dzieciństwa, chyba najpopularniejsza wersja. Pyszna. Doskonała.

400 g porów
2 jabłka
100g majonezu
sól, cukier
sok z cytryny

Pory oczyścić, odciąć górne odcinki zielonych liści oraz korzonki, dokładnie umyć pod bieżącą wodą, przeciąć na pół, drobno pokrajać. Jabłka umyć, przekrajać na pół, usunąć gniazda nasienne, zetrzeć na tarce o dużych otworach. Wymieszać z majonezem, doprawić.

Ja odjęłam kilka kalorii mieszając pół na pół majonez z 9% śmietaną.

Robótkowo święta pozwoliły na nadgonienie nieco zaległości i jestem już bliska ukończenia projektu z białego moherku, który pokazywałam niedawno na szpuli. Ciekawa jestem, jak będzie się sprawdzać tak cienki moher w roli tuniki/sweterka. jest szansa, że dzisiaj skończę całość.  Chyba, że po przymiarce uznam, że będzie jeszcze jakiś ciąg dalszy :-)

Zima jest piękna tej wiosny, ale szczerze mam jej już dość.
Moje drzewa pigwowe całkowicie ośnieżone



w ogrodzie nogi zapadają się pół łydki
 

Z iglaków strząsałam wczoraj śnieg by nie połamał gałęzi ale po pół godzinie nie było już efektów




Za to w dzisiejszym słońcu co jakiś czas zjeżdża nam z dachu lawina. Dźwięk w czasie jej trwania jest głęboki, wibrujący, taki, że czuje się go całym ciałem.




Rychłego nadejścia wiosny życzę sobie i Wam :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad postaci komentarza :-)

pinterest


Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa komentarza :-)