Rano matka,za dnia kosmetolog,wieczorem kucharka,ogrodniczka,prządka, w weekendy trener kosmetyczny

niedziela, 28 grudnia 2014

V-topper czyli tunika na szydełku

Trafiłam na ten wzór szukając inspiracji na pinterest. Został przedstawiony na Raverly . Tak wygląda gotowy V-topper pokazany na Raverly:


Wybrałam go również dlatego, że nigdy dotąd nie robiłam oczek reliefowych a lubię się uczyć nowych rzeczy. 
Na pierwszy rzut oka  może się wydawać, że to ścieg robiony na drutach: ściągacz osobno w pionie a reszta w poziomie, ale niech Was to nie zmyli jak niektórych :-)



Miałam na początku problem z określeniem ilości potrzebnych oczek, mimo zrobionej próbki. Tutaj jest 67 oczek, ściągacz szydełkiem nr 4 reszta wzoru szydełkiem nr  6. Gdy zaczynałam ściągacz, miałam wątpliwości, czy nie będzie za szeroki. Teraz niemal jestem pewna, że będzie ciasno. chyba, że schudnę :-P  Modelka ze zdjęcia z Raverly ma w ściągaczu 60 oczek.
Podoba mi się tekstura gotowej dzianiny, niby sztywna, ale poddająca się. Wzór jest dość pracochłonny i zdecydowanie dla cierpliwych, robótki powoli przybywa. To, co widać na zdjęciu to efekt całej niemal soboty!
Poziome paski uzyskuje się robiąc 2 rzędy półsłupkami raglanowymi i 1 rząd słupki pojedyncze zwykłe. 
Półsłupki są raz wkłuwane z przodu raz z tyłu, zależnie od tego, p której stronie roboty jesteśmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad postaci komentarza :-)

pinterest


Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa komentarza :-)